#adnimenő GY.I.K

Milyen kampányok találhatók a honlapon?

Az adjukössze.hu oldalon megtalálhatóak közösségi, bankkártyás, telefonos, sorsolásos, és 1%-os kampányok. Bővebb információt találsz a különböző kampányokról a Hogyan adományozz? menüpont alatt.

Hogyan jut a szervezet az összegyűjtött összeghez?

Közösségi kampány esetén a kifizetés átutalás formájában történik a kampány lezárását követően, abban az esetben, ha a célösszeg legalább 90%-a összegyűlt.

Bankkártyás kampány esetén közvetlenül a szervezet bankszámlájára érkezik az adományozott összeg.

Mi történik, ha nem gyűlik össze a kitűzött összeg közösségi kampány esetén?

Amennyiben a beérkezett pénzösszeg a meghatározott cél 50%-át eléri, a kampány időtartama egy alkalommal meghosszabbítható.

Ha a beérkezett pénzösszeg a meghatározott cél 50%-át nem éri el, akkor a szervezettel közösen megbeszéljük, mi lehetett a sikertelenség oka, és egy átgondolt, újabb tervvel a szervezet egy új kampányt indíthat. Ennek az újonnan indított kampánynak lesz a kezdőösszege az előző kampány során összegyűjtött pénzösszeg. Az adományozók erről a kampány oldalán értesülhetnek. Mindemellett figyelünk arra, hogy az új projekt célja alapvetően ne térjen el a korábban megfogalmazott céltól.
 

Mi történik a pénzösszeggel, ha a szervezet nem indít új kampányt?

Ha a szervezet nem kívánja újraindítani kampányt, akkor az összegyűlt összeg 6 hónapig egy alap részét képezi. Amennyiben a szervezet a 6 hónap letelte után sem kíván kampányt indítani, akkor az összeg negyedévente az éppen futó kezdeményezések között kerül kiosztásra az ÁSZF szerint.

Mi történik, ha a pénz hamarabb gyűlik össze a projektre, mint a kitűzött kampányidőszak?

A civilszervezetek a kampány tervezésekor dönthetik el, hogy tovább fut-e a gyűjtésük abban az esetben is, ha már összegyűlt a kitűzött célösszeg. Az átláthatóság érdekében ezt abban az esetben engedélyezzük egy szervezet számára, ha konkrét tervük van a pénz felhasználását illetően, és az kapcsolódik a tervezett projekthez.

Kapok–e értesítést a projekt megvalósításáról vagy kudarcáról?

A projekt megvalósulását követően a támogatott szervezetek beszámolóját a  kampány oldalán láthatod a Hírek/Beszámoló fül alatt. Ezt minden szervezetnek kötelezően fel kell töltenie, ezen túl a szervezetre van bízva, hogy e-mailen, közösségi portálokon milyen egyéb hírt szeretne továbbítani.

Ki támogathat az oldalon?

Az adjukossze.hu-n minden, arra alkalmas bankkártyával rendelkező személy támogathat közösségi, sorsolásos vagy bankkártyás kampányokat. A vállalati támogatás formája a szervezet és az adott vállalat megegyezésén alapul, melyben a NIOK Alapítvány szervezőként, összekötőként van jelen.

A telefonos kampányok támogatása nem közvetlenül az oldalon történik (de megjelenik). Jelenleg a szolgáltatás az Invitel, a Magyar Telekom vezetékes és mobil, a Telenor, a Vodafone valamint a Blue mobile és MOL mobile ügyfelei számára érhető el. Más szolgáltatók hálózatából (így például a Digi és a UPC területéről) sajnos nem hívhatóak a vonalak. Ha valaki ilyen hálózatokból kezdeményez hívást, akkor egy automatikus válaszüzenetet kap, amely egyértelművé teszi, hogy az adott hálózatból nem tud adományozni.

Mindemellett az adományvonalakra külön tiltásokat lehet kérni, az előfizető dönt arról, hogy engedélyezi-e az emelt díjas és az adományvonalakra vonatkozó híváskezdeményezést. Amennyiben az előfizető (pl.céges telefon esetén a munkáltató) letiltotta ezen szolgáltatásokat, az adományvonal hívását követően -"Ezen a számon előfizető nem kapcsolható"- üzenet hallatszik. A telefonszolgáltató ügyfélszolgálatánál lehet érdeklődni a feloldásról, szolgáltatótól függ, hogy külön kezeli-e az adományvonalakat az emelt díjas szolgáltatásoktól, azaz esetleg lehet-e részleges letiltást kérni.

Szolgáltatód ügyfélszolgálatát a következő számokon érheted el:

  • Invitel: 1443
  • Magyar Telekom: 1414
  • Telenor: 1220
  • Vodafone: 1270

Mit várhatok a támogatásért cserébe?

Az adományért a hatályos jogszabályok szerint nem járhat ellenszolgáltatás. A támogatás megköszönésének módja az adott szervezetre van bízva, amiről a kampányuk oldalán olvashatsz.

Kik indíthatnak kampányokat?

Az adjukössze.hu oldalon kizárólag Magyarországon bejegyzett civilszervezetek vagy nonprofit gazdasági társaságok indíthatnak kampányokat, amelyeket a regisztráció során ellenőrzünk. A szervezet tehát lehet pl. alapítvány, egyesület, szövetség, de nonprofit kft. vagy nonprofit bt. is akár.

Mitől Etikus Adománygyűjtő szervezet egy civilszervezet?

Csatlakozott az Adománygyűjtő Szervezetek Önszabályozó Testületéhez, és elfogadta magára nézve kötelezőnek az adománygyűjtésre vonatkozó Etikai Kódexet, melynek fő sarokpontjai a hitelesség, törvényesség, átláthatóság és nyilvánosság.

Mi az a MACI?

Egy a magyar civilszervezeteket tömörítő kezdeményezés, melynek célja, hogy minél több ember megtudja, mi mindent tesznek a civilszervezetek a társadalomért. Bővebb információ>>>
 

Miből tartja fenn magát az adjukössze.hu?

A közösségi kampányok indítása díjhoz kötött, mely fedezi az elbírálást, illetve az indításhoz szükséges tanácsadást a civilszervezet számára. A közösségi kampányok során összegyűjtött adományok hét százalékát tartjuk vissza, a bankkártyás és telefonos kampányokat indító szervezetek éves/havi díjat fizetnek, amely részben fedezi a honlap működtetésének és a szolgáltatások biztosításának költségeit. Az üzemeltetés további költségeit a NIOK Alapítvány egyéb forrásokból teremti elő, így pályázatokból, de magánadományokból is. Ha tetszik az adjukössze.hu, és szeretnéd, ha minél tovább segítené a magyar nonprofitok működését, akkor itt adományozz a NIOK-nak.

Kapok visszaigazolást a támogatásról?

Közösségi, bankkártyás és sorsolásos kampány esetén egy köszönő rendszerüzenetet, illetve hamarosan, különösen ajándékkal járó adományozás esetén, a szervezet is fel fogja venni Veled a kapcsolatot. Az oldalon a bankkártyával történt támogatásokat minden kampányoldal esetében a 'Támogatások' fül alatt tudod követni, a támogatásod legkésőbb 2 órával a sikeres fizetést követően megjelenik.

Adományigazolást tudsz kérni a szervezettől, de magánszemélyként már nem tudsz adójóváírást igénybe venni, a törvény már nem ad erre lehetőséget, mint korábban.

SMS-ben történő adományozás után automatikusan kapsz egy köszönő válaszüzenetet SMS-ben. Erre az SMS-re nem kell válaszolni, ellenkező esetben a rendszer egy újabb adományként fogja kezelni az üzeneted.

A hívások/SMS-ek száma a honlapon 3 óránként frissül, így itt is követheted telefonos adományodat. Ha a hívás/SMS számok kijelzésében technikai probléma keletkezik, az adományokat a rendszer akkor is rögzíti.

Miért regisztráljak?

A regisztrációt azért javasoljuk, mert így saját adományozói profilt hozhatsz létre, ami a jövőben gyorsabbá és egyszerűbbé teszi az adományozást. Profilodban nyomon követheted korábbi adományaidat, így könnyebben nézhetsz utána a már korábban támogatott szervezetek kampányainak is. Beállíthatsz értesítéseket is, hogy követni tudd ne csak a kampányt, de a projekt megvalósulását is.

Rendszeres bankkártyás adományozóként a regisztrációval lehetőséget kapsz a rendszerben a támogatásod mértékének változtatására is, és mindezt egyszerűen és gyorsan megteheted.

Mit tehetek a pénzadományon kívül?

Arra bíztatunk, hogy ne tartsd titokban, hogy adományoztál egy szervezet számára. Oszd meg facebookon vagy e-mailben ismerőseiddel a kampány hírét, meséld el nekik, hogy Te miért döntöttél az adományozás mellett, miért bízol meg abban a szervezetben, miért a szívügyed, és miért jó érzés adni. Sokat segíthetsz a szervezetnek, ha másokat is az adományozásra buzdítasz!

Miért adjam meg személyes adataimat?

Adataid megadásával tovább támogathatod a kiválasztott szervezet kampányát, hiszen ismerőseid számára még hitelesebb lesz, ha látják a neved a támogatók között. A szervezet adománygyűjtési tapasztalatait is bővítheted adataid megadásával, a későbbi kampányok sikeressége érdekében. Sőt, ha megadod az elérhetőségeidet, a szervezet el tud érni a beszámolóival, láthatod, mivé vált az adományod, hogyan segítettél az ügynek, amit támogattál.

Ha támogatok egy projektet, milyen adataim lesznek a honlapon láthatóak, milyen adataimhoz fér hozzá a szervezet?

A honlapon a támogató neve és az összeg lesz látható, de becenevet is megadhatsz. Külön rendelkezhetsz arról, hogy egyéb adataid (név, e-mail cím) továbbítsuk-e a támogatott szervezetnek.

Választhatsz természetesen minden irányban anonimitást, de sokkal többet segítesz a szervezetnek, ha engeded, hogy megjelenjen a neved, hiszen a Te aodmányod összegének többszörösét eredményezheti az ismeretségi körödből.

Kihez forduljak, ha kérdésem van a kampányról?

Kérdezd a szervezet kapcsolattartóját, akit a szervezeti adatlapon adtak meg, vagy írj nekünk a [email protected] e-mail címre.

Támogathatok egy projektet külföldről?

Természetesen igen. Maga az adományozás egy ugyanolyan banki fizető felületen történik, mint amikor egy könyvet vásárolsz az interneten.

Néhány országban még előfordul, hogy 1-1 bank kibocsát olyan bankkártyát, amely csak az adott országon belül használható, illetve esetleg nem lehet online fizetésre használni. Ezek ritka esetek, de előfdordulhatnak. Az OTP és a Simple rendszere is elfogadja a legtöbb forgalomban lévő bankkártyát, erről bővebb információt a linkelt oldalakon találsz.

Honnan tudom meg, hogy áll az általam támogatott kampány?

Az adjukossze.hu-n online figyelemmel kísérheted, hol tart a gyűjtés folyamata, mennyi pénzt, mikor és ki adományozott, illetve admin üzenetet is kapsz minden fontos változásról a kampánnyal kapcsolatban, ha beállítod a rendszerben.